dimarts, 18 de novembre del 2008

80 anys d'un Mickey Mouse que no parla en català


Avui dimarts, 18 de novembre, Mickey Mouse fa 80 anys. I això fa que un altre cop escrigui en el meu bloc per opinar i demanar opinió sobre un fet que se m'està convertint en una mena d'obsessió, i és que ho trobo intolerable. Existeix algun doblatge d'alguns capítols televisius, sèries o pel.lícules d'aquest entranyable personatge en català? A mi m'ha sigut impossible trobar-ho.

Fa uns mesos ja vaig escriure en aquest bloc sobre aquest tema. El meu fill té poc més de tres anys i li agrada molt "La casa de Mickey Mouse", capítols que he trobat en castellà. Està bé, fins i tot et permeten interactuar amb el personatge comptant, continuant sèries, relacionant colors o figures geomètriques... Però tot en castellà. I vaig sentir dir que s'havia intentat negociar per doblar el personatge al català en termes polítics però no s'havia aconseguit. És possible que després de 80 anys no puguem escoltar aquest personatge i els seus amics en català? Em sembla inadmissible i demano una resposta de qui calgui per tal que això canviï. Aquest Tripartit tan catalanista també hauria de fer alguna cosa.

Des d'aquí proclamo un crit a l'aire i que qui pugi el repeteixi i hi incideixi: VOLEM UN MICKEY MOUSE EN CATALÀ!!
Si algú en sap alguna versió en català, demanaria que m'enviessin un comentari per informar-me'n. Gràcies.