dimecres, 23 de juliol del 2008

Sora, Sant Quirze de Besora, Montesquiu




Fa uns vuit anys que visc a Vic, on hi he format una família i on hi tinc el meu lloc de treball. Però continuo mantenint una relació més o menys intensa amb els tres pobles del Bisaura que anomeno en l'encapçalament. Sovint ens entra una nostàlgia del passat que ens fa recordar bells moments i per això avui he decidit escriure en aquest sentit;


En primer lloc hi ha el poble de Sora, i és que la casa on he viscut durant més de vint-i-set anys pertany a aquest municipi, concretament al barri del Serradet (del qual n'hi ha un detall a la fotografia). I els meus pares encara hi viuen, per la qual cosa encara els visito cada setmana i, de fet, em considero un sorenc més. A part he de dir que durant quatre anys vaig formar part de l'equip de govern d'aquest municipi, quan sense gairebé ni creure'ns-ho vam guanyar les eleccions municipals amb un grup d'amics que, amb molta il·lusió volíem engegar nous projectes i treure el poble d'un estancament que a nosaltres ens semblava que s'hi havia establert. estic molt orgullós d'aquell període, i si ho vaig deixar fou pel meu canvi de residència. No obstant continuo tenint contacte amb l'Eudald, que encara és l'alcalde i que em va fer el favor de casar-me.


En segon lloc Sant Quirze de Besora, el poble que com a nucli tenia més a prop de la casa on vivia. Allà hi vaig estudiar EGB, hi vaig conèixer els meus amics, hi vaig començar a jugar a futbol i a futbol sala... En fi, és on hi feia vida quan no era a casa.


I en tercer lloc Montesquiu, poble amb el qual hi he estat vinculat durant 15 anys gràcies al seu equip de futbol, amb qui he jugat durant totes aquestes temporades, la darrera ja fa tres anys.


Són tres pobles del Bisaura, una subcomarca massa desconeguda tot i els tresors que amaga. Quan pots comparar, com és el meu cas, viure en un poble o en una ciutat és molt diferent, ni millor ni pitjor, cal veure'n sempre la part positiva de cada lloc.


Signa un vigatà i sorenc alhora.
Ah! La fotografia que hi ha a la capçalera del bloc és del poble de Sora.